Jump to content

holyprince

Members
  • Posts

    18
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

holyprince's Achievements

Member

Member (2/6)

  1. Ive been more on the fence. Got alot of irish in our family and music is my favorite genre. I like instruments thats portable, small and has good range. I actually love to learn it, my concern was i have no where local who works on them. I had 4 items i sold on ebay in last month get lost, my fear is concertina getting lost while shipped off for tuning. However i really love sound and as many instruments i bought and sold its only one besides tin whistle i felt passion to even wanting to learn. Well also violin, but i see that mountain i have to climb to not sound like a dying cow haha.
  2. not sure how to delete topic, moved to ebay
  3. I found a jack english concertina for 285 free shipping so im getting that. It doesnt come with tutor book or fingering chart. Im trying to find place to buy those but not having any luck. Only fingering charts im seeing is for 48+. Does anyone know where i can find some learning material or tutor book made for jackie/jack.
  4. I messaged him and he said its ok if i want to retract my bid and welcomed me to land of concertinas haha. How can you tell if a concertina has 'fast' action or capable of playing faster songs. Is it only new concertinas only like everything slow thats old.
  5. Oh i dont mind it being more quiet i will mostly be solo, now on the fast, does it mean i cant play like jigs and shanties thats more fast beat, or is that something else? Idk bout play speeds, if thats something you can upgrade.
  6. Btw thanks for all comments. Not sure if those saw link, but will that one concertina be ok for starting out on, link is above. I hope its not worth less than what im bidding at idk values.
  7. I probally wont win this (still 4 days to go) and idk if it was good deal or not but i saw a 1855 48 key wheatstone currently at 970 usd. It says its been restored ill copy quote. "Bellows repaired, replacement papers installed, valves replaced, thumb straps and finger guards re covered. Pads still pretty good so left as is. Brass reeds, old pitch. Instrument is in tune with itself." Which idk if thats good price or kind of high and i didnt go much further up on it cause i wasnt sure. But it looked good. Course anyone higher funds than me welcome to jump on it xD, but i wasnt sure if it was worth it or not. https://www.ebay.com.au/itm/133391158234
  8. Oh i meant in travel size. Like accordion vs concertina or cello vs violin. I understand theres alot of parts under hood, but i like idea of hauling a concertina around than a full size accordion.
  9. I will be honest that sounds alot better than some of recordings on yt i heard. There was one idk it just didnt sound good (almost bit annoying sound) i stopped part way haha, it was probally the song. Wish there was place local to try, i have mother who is very cost watching, you know mothers. She wants me to pratice on this shoclar german one (the d/a thats poorly made) to see if i like instrument before buying one, especially since i bought so many instruments in past but didnt take up seriously. I just dont like bulk, like guitars etc was too big for my tastes, why concertina drew me more than accordion, didnt want to haul double wide cinder block xD, i also like to be able to play anywhere at bout anytime, laying down, outside, in, but theres multiple choices to type. Its like i have one choice and i have to take a gamble to pick. I will most likely be self taught unless one does online lessons, and i would have to mail to repair here in central missouri in states theres nothing around that deals with concertinas. So reliability and one that doesnt have to be repaied / tuned as much.
  10. I got it narrowed to anglo and duet, i like idea of highs one side and lows on other. Also tend to like music more so from those two. Idk why but ec sound doesnt click as well with me, which is odd since all same except button arrangements. What i have to figure out is where can i get good beginner of either, one site i checked is sold out across board i guess i could email to see if any used ones. Unless anyone knows a good one for sale. 30 button anglo and duet is two im looking at.
  11. Haha yeah hence my dilemma cause wide variety of music i like. I dont know much bout duet is that just like a ec but different arrangement? Also ah i didnt know the ec doesnt do chords well. Thanks the info been real helpful. So i guess if i want chords i really need to look at anglo or duet, and im guessing duet would offer more variety? Whats hard is i dont have place local to try them and nice be to have one of each unfortunally i can only splurge on one xD. Idk if concertina connection has shirtage atm but all entry concertinas are sold out, which i was interested in their trade up program, unless know another place.
  12. Thank you for indepth look i will continue to listen to both and make my decision. I will link 2 example songs i want to learn and play i know second one be harder without the bass notes but long as i can do main song part.
  13. I have almost no music experience, which i know is pretty bad at 36 xD. I have gene milligan wood irish whistle i converted notes to tabs same with harmonica, tho i havent played really any music instrument long. I have bad habit of liking something, getting it then all sudden not playing it. I know the sound of concertina, accordion etc i can stand and enjoy sound of for hours more so than guitars. Im in mo and i dont know any place near me that deals with concertinas, especially since im more in a rural area even like st louis would be a good distance drive. I mean i can hear the song in my head and probally could hum it, but music skill wise this would be my true first devoted instrument. Also yeah i been going over many youtube videos seeing how each is played. I do have a old 20 button german concertina i bought many yrs go super cheap but i dont think itll hold up long if i mess with it. Its in d/a, which all books i found are c/g so i would have to transpose and i know with age and not known brand itll probally crumble on me haha. But i guess i could see if i like anglo on it? Ill upload pict of it. Kepted getting -200 error so uploaded here https://ibb.co/c1hSxT3
×
×
  • Create New...